Výuka MŠ - Směrnice
Směrnice
Vnitřní směrnice číslo: 1 - učivo předplavecké výuky
Rozsah učiva je určen pro děti 3 – 5 let.
1. Hygiena plavání - Vštěpovat dětem hygienické zásady, budovat hygienické návyky.
- Vybavení dětí na výuku plavání, základní hygiena před vstupem do bazénu.
- Sprchování a otužování, osušení po plavání.
- Zásady bezpečnosti při plavání a při pobytu v areálu bazénu.
2. Adaptace na vodní prostředí
Formou her postupně a nenásilně adaptovat děti na vodní prostředí, učit je nebát se vody. Postupně získávat důvěru v učitele plavání, podporovat přirozený pohyb ve vodě – chůzi, napodobivé činnosti, lezení, poskoky, běh v mělké vodě.
3. Základní plavecké dovednosti aaa
- Orientace ve vodě spojená s ponořením a potápěním: mytí obličeje, potopení obličeje a postupné otvírání očí, lovení zvířátek z přiměřené hloubky, sjíždění ze skluzavky, atd.
- Plavecká poloha – splývání – spojená se vznášením ve vodě: nalehnutí v poloze na břiše, splývání s pomůckami, splývání s dopomocí, splývání se zadrženým dechem.
- Plavecké dýchání: mytí obličeje s výdechem do rukou, výdechy do hladiny, bublání do vody, výdechy do vody spojené s pohybovým úkolem, výdechy s potopením obličeje, dlouhý postupný výdech, opakované výdechy do vody.
- Skoky a pády do vody: skoky a pády z nízkých poloh (sedu, podřepu) ze stoje po nohách, pády a skoky z pontonů s dopomocí.
Cílem předplavecké výuky dětí 3 – 5 let je vytvořit podmínky pro zvládnutí úkolů spojených především s pocitem vody (malování ve vodě, tleskání ve vodě, vaření) změny směru pohybu, zrychlení a zpomalení. Usměrňování přirozených pohybů do základních plaveckých dovedností – kraulové nohy, znakové nohy, kraulové paže.
Vnitřní směrnice číslo: 2 - Učivo předplavecké výuky
Rozsah učiva je určen pro děti 6 let.
1. Hygiena plavání - Vštěpovat dětem hygienické zásady, budovat hygienické návyky.
- Vybavení dětí na výuku plavání, základní hygiena před vstupem do bazénu.
- Sprchování a otužování, osušení po plavání.
- Zásady bezpečnosti při plavání a při pobytu v areálu bazénu.
2. Adaptace na vodní prostředí
Formou her postupně a nenásilně adaptovat děti na vodní prostředí, učit je nebát se vody. Postupně získávat důvěru v učitele plavání, podporovat přirozený pohyb ve vodě – chůzi, napodobivé činnosti, lezení, poskoky, běh v mělké vodě.
3. Základní plavecké dovednosti
- Orientace ve vodě spojená s ponořením a potápěním: mytí obličeje, potopení obličeje a postupné otvírání očí, lovení zvířátek z přiměřené hloubky, sjíždění ze skluzavky, atd.
- Plavecká poloha – splývání – spojená se vznášením ve vodě: splývání v obou polohách na prsou i na znak, splývání s pomůckami, splývání s dopomocí, splývání se zadrženým dechem, splývání s výdechem do vody, vznášení ve vodě v nejrůznějších polohách – hříbek, medúza, písmena, atd.
- Plavecké dýchání: mytí obličeje s výdechem do rukou, výdechy do hladiny, bublání do vody, výdechy do vody spojené s pohybovým úkolem, výdechy s potopením obličeje, dlouhý postupný výdech, opakované výdechy do vody.
- Skoky a pády do vody: skoky a pády z nízkých poloh (sedu, podřepu) ze stoje po nohách, pády a skoky z pontonů s dopomocí i bez.
Cílem předplavecké výuky dětí 6 let je vytvořit podmínky pro zvládnutí úkolů spojených především s pocitem vody (malování ve vodě, tleskání ve vodě, vaření) změny směru pohybu, zrychlení a zpomalení. Usměrňování přirozených pohybů do základních plaveckých dovedností – kraulové nohy, znakové nohy, kraulové paže. Nácvik kraulových paží a plaveckého způsobu kraul s cílem uplavat 5 – 10 metrů.
Vnitřní směrnice č. 322 - Platba-výuka základních a mateřských škol.
Platba za přípravnou, základní a zdokonalovací plaveckou výuku bude provedena převodem na účet PŠ, na základě vystavené faktury.
Podkladem pro fakturaci je jmenný seznam žáků, předaný v den zahájení plavecké výuky.
Musí být opatřený razítkem a podpisem ředitele školy. Seznam předá doprovázející pedagogický doprovod společně s potvrzením osvobozených žáků z plavecké výuky.
Poté již není možné počty měnit, ani požadovat vrácení peněz.
Dne 15. 4. 2017, Kristýna a Vladimír Klemešovi